Ontdek de voordelen van Cloud PBX

Werkt u nog met een klassieke telefooncentrale, maar ergert u zich aan de beperkte functionaliteit? Mist u oproepen van klanten en zorgt dat voor frustraties? Stap over naar een moderne telefonie-oplossing met een Cloud PBX installatie van Com-One.

Wij zijn een Belgische provider die oplossingen op maat van elke onderneming uitwerkt. Wij bieden telefooncentrales aan op maat van zowel eenmanszaken als bedrijven die internationaal mensen tewerkstellen. We leggen u graag de voordelen van kiezen voor onze moderne Cloud PBX oplossing uit hieronder en leggen u vervolgens graag een voorstel op maat van uw budget en wensen voor.

Wat is Cloud PBX precies?

Voor we verder ingaan op de voordelen die Cloud PBX bedrijven oplevert, is het belangrijk om allemaal op dezelfde golflengte te zitten. Aangezien Cloud PBX niet zo’n alledaagse term is, doen we graag kort uit de doeken wat deze technologie precies inhoudt. U leest daar trouwens meer details over op deze pagina.

Eenvoudig gesteld, is Cloud PBX een telefooncentrale die zich online, in de ‘cloud’, bevindt. PBX, soms ook PABX, is namelijk de afkorting van ‘Private (Automatic) Branch eXchange’; een moeilijkere benaming voor “telefooncentrale”. Een professionele online telefooncentrale, die zich niet langer fysiek bij u op kantoor bevindt én eenvoudig aan te passen is aan de behoeften van elk bedrijf, groot of klein.

Welke voordelen biedt kiezen voor Cloud PBX?

Een online telefonie-oplossing, zoals Cloud PBX, maakt gebruik van Voice over Internet Protocol (VoIP). Dit zorgt ervoor dat u niet meer over de traditionele telefoonlijn belt, maar via een zeer betrouwbare internetverbinding. Deze manier van telefoneren brengt heel wat voordelen met zich mee. Hieronder proberen we de belangrijkste op te sommen.

  • U bent niet langer gebonden aan één uitgaande en één inkomende telefoonlijn, maar voegt een vrijwel onbeperkt aantal toestellen toe. Zo groeit uw telefooncentrale mee met uw bedrijf.
  • Al deze aanpassingen kunt u bovendien volledig zelf beheren. U hoeft niet om de haverklap contact op te nemen met uw provider. Een intuïtief online platform en onze Com-One app laten u zelf uw centrale beheren. U bepaalt water er gebeurt wanneer iemand niet binnen een aanvaardbare tijd opneemt, reeds in gesprek is of wanneer de persoon afwezig is. 
  • Een volledig te controleren callflow (daarover leest u hier meer). U bepaalt waar een inkomende oproep terechtkomt. Zo koppelt u telefoonnummers van vaste klanten aan de toestellen van hun vaste contactpersoon, bepaalt u wat er gebeurt wanneer iemand niet binnen een aanvaardbare tijd opneemt of wanneer die persoon in gesprek of afwezig is.

    Zo komt elke oproep sneller bij de juiste persoon terecht en blijft geen klant achter zonder iemand aan de lijn te krijgen. Tenzij buiten de werkuren of wanneer niemand bereikbaar is. In dat geval stelt u een voicemailbericht in dat aangepast is aan de specifieke situatie. Ook een keuzemenu is mogelijk. Zo laat u de beller zelf kiezen wie hij aan de lijn krijgt.
  • Altijd en overal bereikbaar zijn. Uw klanten verwachten dit van u en dus leveren wij u die mogelijkheid. Met een Cloud PBX heeft u enkel een internetconnectie nodig om altijd en overal uw instellingen te beheren, te bellen met uw professionele nummer en bereikbaar te zijn. Waar ook ter wereld.
  • Met Cloud PBX beschikt u over een zogenaamd “Presence management systeem”. U krijgt al uw collega’s en hun status te zien. Zo contacteert u nooit meer iemand die afwezig of in gesprek is.
  • Een laatste voordeel; een telefooncentrale die zich online bevindt, laat u toe de data uit uw bestaande ERP of CRM software te importeren. Zo heeft u alle klantinformatie op één plek en belt u hen op met één simpele muisklik. Vragen bij het opmaken van een offerte? Bel uw klant snel op door eenvoudig op zijn/haar naam te duwen. 

Kies voor een Cloud PBX installatie op maat van Com-One

Velen geloven dat een telefooncentrale enkel weggelegd is voor grote bedrijven. "Kleine zelfstandigen kunnen dit niet betalen en eenmanszaken hebben er geen baat bij", is een vaak gehoorde uitspraak. Niets is echter minder waar. Bij Com-One kan iedereen terecht met vragen of wensen op vlak van telefonie. Wij bieden iedereen een betaalbare oplossing op maat van hun bedrijf.

U contacteert ons vrijblijvend met uw vragen en verzuchtingen. Wij komen graag bij u langs om alles uit de doeken te doen en u een voorstel op maat te bezorgen. U bereikt ons via het contactformulier of door te bellen naar 09 274 02 00.

Cloud PBX heeft veel voordelen, zo verbindt u overal eenvoudig - Com-One

Vraag een gratis demo en offerte aan van onze oplossingen

Vraag naar een offerte op maat!
Bel +32 9 274 02 00 of vul ons formulier in.