Wat is Cloud PBX?

Wanneer u online op zoek gaat naar een professionele telefooncentrale, dan komt u in contact met verschillende termen die vaak min of meer hetzelfde lijken te betekenen. ‘Cloud PBX’ is zo’n term die u misschien niet meteen kan plaatsen, maar die eigenlijk simpel uit te leggen valt.

Om het verhaal klaar en duidelijk te houden voor iedereen, doen we hieronder graag voor u uit de doeken wat Cloud PBX precies inhoudt, wat de functies zijn en wat Com-One hierbij voor u kan betekenen.

Definitie van Cloud PBX

De eenvoudigste manier om te omschrijven wat Cloud PBX inhoudt, is de term opbreken. Ten eerste; Cloud. Dit betekent dat de dienst zich online bevindt, in de cloud. PBX, soms ook PABX, staat dan weer voor Private (Automatic) Branch eXchange. Eenvoudig gesteld is dit niet meer dan een synoniem voor telefooncentrale.

Cloud PBX is dus eigenlijk een professionele telefooncentrale die zich in de cloud bevindt. Het voordeel van Cloud PBX is dat het makkelijk te schalen is naar de grootte van vrijwel elk bedrijf. Bovendien hoeft u geen fysieke installatie meer te plaatsen op kantoor, aangezien alles zich op online servers bevindt.

De Functies van Cloud PBX

Wanneer u kiest voor een professionele telefooncentrale, of Cloud PBX, dan geniet u van enkele functies die met traditionele telefonie niet vanzelfsprekend zijn. Ten eerste doet het wat elke professionele telefooncentrale doet: meerdere telefoontoestellen met elkaar verbinden. Hierbij kunt u via de beschikbare software meteen zien door wie u wordt opgebeld, of of de persoon die u wilt opbellen wel degelijke beschikbaar is.

Daarnaast laat een Cloud PBX centrale toe dat u bepaalt waar inkomende oproepen terecht komen. Zo kunt u een zogenaamde ‘callflow’ instellen en bellers sneller met de juiste person verbinden. U kan bijvoorbeeld instellen dat na bepaalde uren, of bij afwezigheid van persoon X, persoon Y alle inkomende oproepen doorgeschakeld krijgt. Daarnaast kunt u een keuzemenu instellen voor inkomende oproepen, voicemailberichten activeren en aanpassen, meerdere oproepen aannemen en zoveel meer.

Het is bijna onmogelijk hier alle voordelen van een zakelijke telefooncentrale op te lijsten. Daarvoor verwijzen we u graag door naar deze pagina.

Cloud PBX op maat van uw zaak

Een zakelijke telefooncentrale laat u toe professioneel te communiceren met uw klanten en partners. Het zorgt ervoor dat u geen oproepen meer hoeft te missen en altijd en overal kunt communiceren in de beste omstandigheden. Uw klanten krijgen bovendien sneller de juiste persoon aan de lijn, waardoor tijd en frustraties gespaard worden.

Wilt u ook genieten van de vele voordelen van Cloud PBX, maar gelooft u niet dat uw zaak groot genoeg is om de installatie rendabel te maken? Dan hebben we goed nieuws voor u: iedereen kan genieten van de voordelen van een professionele telefooncentrale. Dat is misschien wel het grootste voordeel van Cloud PBX. De schaalbaarheid ervan zorgt ervoor dat zowel een eenmanszaak, als een multinational er een beroep op kan doen.

Com-One is uw ideale partner voor Cloud PBX

Com-One is een Belgische provider die bedrijven voorziet van een professionele telefooncentrale. U kunt het VoIP centrale, online telefooncentrale of Cloud PBX noemen, maar uiteindelijk komt alles op hetzelfde neer: of u nu zelfstandige bent of een KMO met 150 medewerkers leidt: u kunt bij Com-One terecht voor een zakelijke telefooncentrale op maat van uw zaak.

Bent u overtuigd door de voordelen van een professionele telefooncentrale? Of twijfelt u nog steeds of dit de oplossing is voor uw zaak? Aarzel in beide gevallen niet langer en contacteer Com-Ons via het contactformulier. Wij komen graag bij u langs om samen te bekijken hoe wij uw communicatie naar een volgend niveau kunnen tillen. U kunt ons ook telefonisch bereiken via 09 274 02 00.

Cloud pbx is te connecteren met uw smartphone

Vraag een gratis demo en offerte aan van onze oplossingen

Vraag naar een offerte op maat!
Bel +32 9 274 02 00 of vul ons formulier in.