Mobiel bellen via VoIP | Com-One

Integreer mobiele telefonie in uw VoIP-Centrale

Een VoIP-centrale is een zakelijke telefooncentrale die de traditionele telefoonlijn inruilt voor een internetverbinding. Dit levert vele voordelen op (daarover leest u hier alles). Het probleem bij verschillende providers is echter dat deze service niet optimaal werkt op mobiele toestellen.

Bij Com-One zorgen wij er echter voor dat u ook met uw smartphone optimaal gebruik kunt maken van de voordelen en functies van een professionele VoIP-centrale. U leest er meer over hieronder.

Wat is VoIP? Even herhalen

Zoals hierboven reeds aangehaald; VoIP, of Voice over Internet Protocol, is een andere term voor een professionele telefooncentrale die ervoor zorgt dat u vlot zakelijk kunt communiceren. Het verschil met een traditionele centrale is dat het niet de telefoonlijn, maar uw internetverbinding gaat gebruiken om te bellen. Dit brengt onder meer een ongeziene flexibiliteit met zich mee, maar daarover leest u hier meer.

Een VoIP-centrale is bovendien zowel te gebruiken op uw vast toestel, uw computer als op uw mobiele telefoons. Bij die laatste wordt de telefoon echter in vele gevallen niet volledig opgenomen in de centrale. Bij Com-One is dit echter wél het geval. Hierdoor kunt u optimaal gebruik maken van de funtionaliteiten van VoIP, ook wanneer u altijd op baan bent en de smartphone verkiest boven een vast toestel. 

Mobiel bellen via een VoIP-centrale van Com-One

Bij Com-One gaan we uw mobiele telefoon volledig integreren in uw VoIP-centrale. Uw mobiel toestel én GSM-nummer wordt dus een volwaardig onderdeel van uw VoIP-centrale en geniet dan ook van alle functies en voordelen (daarover leest u hieronder meer). Om dit te kunnen doen, nemen wij uw abonnement en telefoonnummer over en krijgt u een Com-One simkaart.

Deze overname gaat snel en duurt zelden langer dan ettelijke uren. In veel gevallen schakelt u dus nog de dag van de overnomen volledig over naar Com-One. In afwachting van de activatie van uw sim-kaarten blijft u natuurlijk gewoon uw huidige abonnement gebruiken. U bent dan ook op geen enkel moment onbereikbaar.

Om u een optimale dekking te kunnen garanderen, gaat u met uw mobiele toestel niet bellen over uw mobiele datapakket. Daarvoor is de dekking in België (of het buitenland) niet performant genoeg. In plaats daarvan gebruiken we de bestaande masten voor mobiele telefonie. Com-One heeft hiervoor een licentie verworven op het zeer doeltreffende Telenetnetwerk dat in België voor een vrijwel volledige dekking zorgt en zijn gelijke niet kent. 

De voordelen van VoIP bellen met uw mobiele telefoon

Een mobiel toestel, of dat nu een smartphone is of een klassieke mobiele telefoon, dat volledig opgenomen is in een VoIP-centrale, zorgt voor een aantal ongeziene voordelen.

  • Zo zijn er geen beperkingen op het type toestel dat u gebruikt. Alle gangbare toestellen en smartphones, werkend op zowel iOS als Android, of die nu uitgerust zijn met dual sim functie of niet laten u bellen (en opgebeld worden) met twee telefoonnummers; uw privénummer en uw professionele nummer.
  • Beide nummers genieten bovendien van een eigen voicemail en status in het presence management systeem van de telefooncentrale.
  • Bovendien kunnen uw beide telefoonnummers een eigen callflow volgen (daarover hier meer) en kunnen ze probleemloos doorgeschakeld worden. Uw mobiele toestel is dus nooit meer een eindpunt. Neemt u niet tijdig op, dan kan de oproep probleemloos doorgestuurd worde naar een ander toestel.
  • Het is een herkenbaar probleem; u beschikt over twee telefoonnummers - uw vaste toestel en uw smartphone - maar op één van beide nummers bent u amper- of niet bereikbaar wanneer u op kantoor bent. Slechte ontvangst met smartphones komt namelijk vaker voor bij oudere gebouwen. 

    Met een SIM-kaart van Com-One kunt u uw GSM-nummer even makkelijk laten binnenkomen op uw vast toestel. Bovendien kunt u, wanneer u over een goed Wifi-netwerk beschikt, oproepen ontvangen en uitvoeren via uw smarphone over data. U bent dus altijd en overal te bereiken.
  • Daarbovenop is een minimale ontvangst voor onze centrale voldoende om een aangenaam telefoongesprek te voeren. Geen volledige ontvangst? Vrees niet: u blijft alle oproepen ontvangen.
  • Bij Com-One kiest u voor een abonnement op maat van uw gedrag. Wij bieden pakketten met een bepaald aantal belminuten en uiteenlopende hoeveelheden mobiele data. Enkel nood aan mobiele data? Dan kan dat uiteraard ook! Zo kiest u voor elke werknemer een aangepast abonnement.
  • Tot slot nog dit: u hoeft geen speciale acties te ondernemen wanneer u belt of gebeld wordt. U hoeft niet via een specifieke app te bellen, maar gaat gewoon tewerk zoals u gewoon bent. U kunt er bovendien voor kiezen een inkomende oproep weer te geven op twee manieren: of u kiest ervoor te tonen wie u opbelt, of u laat zien op welk nummer u gebeld wordt. 

Contacteer Com-One voor uw mobiele VoIP oplossing op maat

Heeft u nog vragen over wat u hierboven gelezen heeft? Zoekt u een passende VoIP oplossing voor uw mobiele toestellen? Aarzel dan niet om Com-One te contacteren. Wij werken graag een vrijblijvend voorstel op maat van u of uw bedrijf uit.

Wanneer u ons contacteert, komen wij graag bij u langs om al uw vragen te beantwoorden en uw specifieke situatie te bekijken. U bereikt ons via 09 274 02 00 of via onderstaand formulier.

Mobiel genieten van de voordelen van VoIP - Com-One

Vraag een gratis demo en offerte aan van onze oplossingen

Vraag naar een offerte op maat!
Bel +32 9 274 02 00 of vul ons formulier in.