Storing op uw telefooncentrale | Com-One

Ondervindt u storing op uw telefooncentrale?

Laat de kwaliteit van uw huidige telefooncentrale wat te wensen over? Is de kwaliteit van de oproepen niet om over naar huis te schrijven? Dan is hoogstwaarschijnlijk het moment aangebroken waarop u overweegt over te schakelen naar een nieuwe centrale. Met een VoIP-centrale van Com-One bent u zeker van de beste geluidskwaliteit en een uitstekende service.

Het verschil tussen een analoge en een VoIP-centrale

Met een analoge telefooncentrale belt u via een traditionele ISDN-lijn. Deze lijnen lopen nog via koperdraad onder de grond en zijn daardoor meer onderhevig aan storingen. Bovendien laat een oplossing voor het probleem vaak lang op zich wachten.

Dat staat in schril contract met een VoIP-centrale, die via internet in verbinding staat met een datacenter. Een telefooncentrale die gebruikmaakt van het VoIP-protocol brengt ook andere voordelen met zich mee. Zo kunt u een onbeperkt aantal gebruikers toevoegen, moeiteloos oproepen doorschakelen, conference calls organiseren en zoveel meer. U leest hier meer over de voordelen van een VoIP-centrale en wat die precies inhoudt.

Bellen via VoIP is bellen met de beste kwaliteit

Terwijl er op een traditionele telefoonlijn weleens ruis zit of de lijn zelfs uitvalt door onder meer grondwerken of water dat het koper aantast, bent u bij een VoIP-centrale altijd zeker van de beste geluidskwaliteit. Als u beschikt over een goede internetverbinding en een goed beheerd lokaal netwerk, kunt u storingen voorgoed bannen.  

Digitaal bellen via VoIP doet u in Full HD audio. Die kwaliteit moet nauwelijks onderdoen voor een face-to-facegesprek. U kunt zonder kwaliteitsverlies uw gesprek op luidspreker zetten of groepsgesprekken organiseren. Belt u vaak mobiel? Dan zorgen we dat u overal geniet van de beste dekking. We doen dit door oproepen te versturen over de mobiele masten in regio's waar de internetdekking niet optimaal is.

Wat als mijn internetverbinding het laat afweten?

Veel mensen hebben bedenkingen bij bellen via een internetverbinding. Wat als die het laat afweten? Eerst en vooral belt u via VoIP niet via een standaard wifiverbinding. U verbindt uw vaste toestellen via een UTP-kabel en - zoals hierboven reeds aangehaald - mobiele toestellen via DECT (Digital Enhanced Cordless Telecommunications). Dat zorgt steeds voor een stabiele verbinding

Daarnaast moet u weten dat wanneer de stroom uitvalt of uw internetverbinding het laat afweten, u moeiteloos overschakelt op een backupplan: uw smartphone. Uw telefooncentrale blijft namelijk steeds online in de cloud. Wanneer u lokaal offline bent, betekent dat niet dat de hele centrale offline is.

Kiezen voor een VoIP-centrale van Com-One

Heeft u het gehad met storingen of wegvallende telefoonlijnen? Neem dan vrijblijvend contact op met Com-One. Als Belgische VoIP-provider zorgen wij voor een oplossing op maat van elke onderneming. Daarbij staat service centraal.

Onze helpdesk is elke dag bereikbaar van 8 tot 20 uur. Wij zorgen ervoor dat uw oproep meteen bij onze technisch onderlegde medewerkers terechtkomt.

Vraag een gratis demo en offerte aan van onze oplossingen

Vraag naar een offerte op maat!
Bel +32 9 274 02 00 of vul ons formulier in.