VoIP-centrale en het opvolgen van sales calls en opvolgen van resultaten

Bedrijven die werken met een team van vertegenwoordigers die vaak klanten en prospecten opbellen, kunnen haast niet meer zonder een moderne telefooncentrale. Wie de vinger aan de pols wil houden, sales calls opvolgen en resultaten monitoren, kunnen hiervoor een beroep doen op een cloud telefooncentrale die gebruik maakt van VoIP.

Bij Com-One begeleiden we graag bedrijven met het ontwikkelen van een oplossing op maat van hun salesteam. Hieronder geven we u graag mee hoe we dit doen.

Wat is een VoIP-centrale

Laten we bij het begin beginnen. VoIP is namelijk niet meteen een term die veel mensen bekend in de oren klinkt. Het is een afkorting voor Voice over Internet Protocol. Eenvoudig gesteld betekent dit niet meer dan bellen via een internetverbinding en niet meer over een telefoonlijn.

Deze manier van telefoneren brengt heel wat voordelen met zich mee. Zo bevindt deze telefooncentrale zich online en kunt u altijd en overal waar u over een internetverbinding beschikt professioneel telefoneren, doorschakelen, uw voicemail aanpassen en andere instellingen beheren. Flexibiliteit is dan ook het sleutelwoord voor wie voor VoIP kiest.

Hoe kan VoIP helpen bij het opvolgen van sales calls?

Vertegenwoordigers hebben vaak een hele klantenportefeuille te beheren en daar komen van tijd tot tijd prospecten bij. Het overzicht bewaren is dan heel belangrijk. Een online VoIP-telefooncentrale kan hier op verschillende manieren bij helpen:

  • Een VoIP-centrale kan gekoppeld worden met uw bestaande software waarin u klantengegevens opslaat. Importeer die gegevens en bewaar alles op één plek. Bovendien, wanneer u vragen heeft, belt u een contactpersoon met één simpele muisklik op de computer op.

  • Sales zijn constant on the go. Wanneer u op baan bent kunt u natuurljk niet telefoneren met uw vast toestel op kantoor. Bij klassieke telefooncentrales betekent dit vaak dat u dan ook niet kunt genieten van de opties van die centrale. Niet met VoIP. U connecteert moeiteloos met uw laptop of smartphone en geniet dus ook onderweg van alle opties: doorschakelen, bellen met uw professionele nummer, uw voicemail aanpassen en zoveel meer worden kinderspel.

  • De zogenaamde call flow is volledig te personaliseren met VoIP. Zo kunt u de telefoonnummers van klanten met een vaste vertegenwoordiger laten doorschakelen naar diens toestel. Zo komen de klanten steeds meteen bij de juiste vertegenwoordiger terecht.

  • U krijgt een inkomende oproep. Dan ziet u meteen wie u opbelt. Zo weet elke vertegenwoordiger meteen welk dossier hij/zij bij de hand moet hebben om het gesprek vlot te laten verlopen. Is het een onbekend nummer? Dan kiest u ervoor de gegevens meteen toe te voegen en notities te maken.

  • Was u onbereikbaar en spraken klanten eventueel een bericht in? Dan kunt u dit laten registreren in de software van de VoIP Centrale. U kunt bovendien een email melding krijgen van de gemiste oproep. Zo ziet u meteen wie u nog moet terugbellen.

Een VoIP-centrale op maat van Com-One

Heeft u andere functies in gedachten voor uw salesteam? Of bent u geïnteresseerd in de hierboven vermeldde voordelen? In beide gevallen aarzelt u geen seconde. Neem vrijblijvend contact op met Com-One. Wij komen graag bij u langs om uw specifieke situatie en manier van werken te bespreken. Vervolgens geven wij u een gepersonaliseerd voorstel.

U bereikt ons via 09 274 02 00  of het contactformulier.

Vraag naar een offerte op maat!
Bel +32 9 274 02 00 of vul ons formulier in.