Unified Communications voor KMO's en grotere bedrijven | Com-One

De voordelen van Unified Communications voor KMO's en grotere bedrijven

KMO's en grotere bedrijven hebben zeer specifieke behoeftes als het op hun telefonie aankomt. Communiceren met klanten, leveranciers of intern, alles moet zo efficiënt mogelijk verlopen. Een performante oplossing die met alle aspecten van krantencommunicatie rekening houdt is dan ook noodzakelijk. Unified Communications bieden hier dé oplossing op maat van elk bedrijf.

Deze schaalbare technologie biedt elke onderneming voordelen. We lijsten ze hieronder graag voor u op, maar eerst omschrijven we nog eens kort wat Unified Communicatoins (UC) precies inhoudt.

Wat is Unified Communications

De term Unified Communications is vrij nieuw en dus niet één waar velen zich veel bij kunnen voorstellen. Het is dan ook waardevol een goede definitie te geven vooraleer we overgaan tot de voordelen die de technologie oplevert.

Zeer eenvoudig omschreven is Unified Communications (UC) een softwarematige oplossing die verschillende communicatievormen (chat, e-mail, telefonie etc.) samenbrengt in één eenvoudig te beheren en intuïtief vormgegeven platform. Deze software maakt hiervoor gebruik van VoIP, Voice over Internet Protocol. Dit is opnieuw een term waar maar weinigen zich een beeld van kunnen vormen. VoIP-centrales zijn telefooncentrales die u laten telefoneren over een stabiele internetverbinding, maar daarover leest u hier meer. Het voordeel hiervan is dat het de gebruiker veel meer functies biedt dan een traditionele telefooncentrale.

Unified Communications laat u dan ook toe te mailen, uw telefoonboek met klantengegevens te raadplegen, instellingen zelf te wijzigen en zoveel meer. Dat allemaal op één plek die waar ook ter wereld te bereiken is. Kortom: UC laat u zelf uw communicatie en telefonie beheren op een zeer toegankelijke manier.

Unified Communications voor een KMO's en grotere ondernemingen

Het spreekt voor zich dat een zelfstandige en een KMO met 100 werknemers elk op zoek zijn naar een telefooncentrale met een ietwat andere focus. Hieronder sommen we ook voor grotere ondernemingen enkele herkenbare situaties op.

  • Via UC weet u meteen welke collega bereikbaar is, ongeacht of die zich in hetzelfde gebouw bevindt of niet. Een telefooncentrale met UC-technologie maakt gebruik van een Presence Managementsysteem. Dat registreert of iemand in gesprek is of een oproep kan ontvangen. Dat kan via een vast toestel zijn, via de computer of smartphone. Ook maakt het niet uit of die persoon in hetzelfde filiaal actief is of thuiswerkt. Zo schakelt u nooit meer door naar een collega die afwezig of in gesprek is en bespaart u uzelf en uw klanten tijd én frustraties.

  • Met UC past u snel en eenvoudig uw telefooncentrale aan. Een nieuwe medewerker toevoegen, een voicemailbericht inspreken of keuzemenu instellen is kinderspel met het online platform of de smartphoneapp. Zo weten klanten meteen dat uw bedrijf collectief gesloten is tussen kerst en nieuw en komen oproepen sneller bij de juiste persoon terecht. Is een medewerker uitgevallen wegens ziekte? Schakel dan meteen zijn of haar oproepen door naar een collega die inspringt.

  • Een professionele telefooncentrale laat toe een logische workflow in te stellen, zodat geen oproep onbeantwoord blijft. Klanten die met hun vragen blijven zitten en niemand aan de lijn krijgen, worden snel ontevreden. Via UC zorgt u ervoor dat elke oproep beantwoord wordt. Een keuzemenu laat de beller meteen de juiste persoon kiezen. Is die in gesprek? Dan kiest u hoe die oproep doorgeschakeld wordt. Is het een belangrijke oproep? Met UC kunt u twee gesprekken tegelijkertijd aannemen.

  • Verschillende filialen, zowel nationaal als internationaal? Geen enkel probleem voor Unified Communications. U schakelt zonder problemen oproepen door naar toestellen in een andere ruimte, afdeling, een ander filiaal of zelfs een ander land. U ziet ook of uw internationale collega’s beschikbaar zijn via het Presence Managementsysteem of u stuurt hun eenvoudig een schatbericht. Een videoconferentie organiseren? Kinderspel met de UC-software van Com-One!

  • Met UC bent u altijd en overal bereikbaar op uw professionele nummer. Uw klanten zien alleen uw professionele nummer, of u nu belt met uw computer, smartphone of vast toestel, op kantoor, onderweg, thuis of in het buitenland.

  • Uw bestaande klantendata worden zonder problemen geïmporteerd in uw UC-telefooncentrale. Een ERP- of crm-pakket kan geïntegreerd worden met de UC-software, waardoor u ziet wie u opbelt, nog voor u opneemt. Bovendien belt u vanuit uw database met één klik een klant op. 

Com-One levert uw Unified Communications-oplossing op maat

Wenst u meer informatie over VoIP-centrales en Unified Communications? Twijfelt u nog of deze technologie de oplossing is voor uw problemen of bent u er net van overtuigd en wenst u een voorstel op maat? In alle gevallen kunt u ons vrijblijvend contacteren. Com-One komt graag bij u langs om uw persoonlijke voorkeuren te bespreken.

U bereikt ons het snelst via ons contactformulier of telefonisch op 09 274 02 00.

Vraag een gratis demo en offerte aan van onze oplossingen

Vraag naar een offerte op maat!
Bel +32 9 274 02 00 of vul ons formulier in.