Wat is VoIP? | Com-One

Wat is VoIP telefonie precies?

Kiezen voor VoIP-telefonie van Com-One brengt verschillende voordelen met zich mee, maar wat houdt deze technologie precies in? Waarin verschilt VoIP van traditionele telefonie? Dat doen we hieronder voor u uit de doeken. Welke functies een VoIP-centrale aanbiedt, dat leest u hier.

VoIP: bellen via internet

Laten we even teruggaan naar de basis. VoIP is een afkorting die staat voor ‘Voice over Internet Protocol’. Dat betekent in se dat u gaat bellen via internet. Terwijl een traditionele telefoon gebruikmaakt van de telefoonlijn, gebruikt een VoIP-telefooncentrale uw internetverbinding.

Een van de grote voordelen van een VoIP-centrale, is dat u geen plaats hoeft te maken voor een fysieke telefooncentrale. U hoeft zich op de werkvloer geen weg te banen door een wirwar van kabels, want uw VoIP-telefooncentrale bevindt zich volledig online. Bovendien is deze technologie niet alleen weggelegd voor grote bedrijven. Om het even wie kan gebruikmaken van een VoIP-centrale, ook eenmanszaken.

 

Uw VoIP-centrale beheren

Uw VoIP-telefooncentrale bevindt zich volledig in de cloud. Dat betekent dat u uw telefonie overal en op elk moment kunt beheren via een intuïtief online platform of de handige smartphoneapp van Com-One. Telefoonnummers toevoegen, voicemailberichten instellen of het keuzemenu aanpassen wordt hierdoor kinderspel. 

VoIP-telefonie staat dan ook voor totale onafhankelijkheid. Zowel via uw computer als via uw smartphone kunt u uw telefonie altijd en overal aanpassen aan elke situatie. Valt een medewerker uit door ziekte? Schakel dan snel alle oproepen door. Bent u met vakantie? Stel dan eenvoudig een tijdelijke voicemail in.

Voordelen van VoIP-telefonie

Als u kiest voor een VoIP-centrale, kiest u voor professioneel zakelijk bellen. Dat brengt heel wat voordelen met zich mee. Een uitgebreid overzicht van die voordelen leest u hier. Hieronder vindt u alvast de belangrijkste voordelen van bellen via VoIP op een rij.

  • Een VoIP-centrale is eenvoudig te beheren en aan te passen aan de grootte van uw onderneming. Zowel een eenmanszaak als een KMO met 100 werknemers kan de voordelen genieten van VoIP-telefonie.
  • U bent altijd en overal bereikbaar, via uw telefoontoestel, smartphone of laptop. Dit geldt zowel in binnen- als buitenland. Telewerken? Geen probleem! Ook op uw eigen smartphone bent u bereikbaar via het professionele nummer.
  • De geluidskwaliteit van een gesprek via VoIP is altijd uitstekend.
  • Voicemailberichten instellen en aanpassen aan elke situatie kan altijd en op een eenvoudige manier via het toegankelijke online platform of de smartphoneapp van Com-One.

Geïnteresseerd in de VoIP-telefooncentrale van Com-One?

Bent u op zoek naar een professionele telefooncentrale? Wilt u de voordelen van VoIP-telefonie ontdekken? Neem dan vrijblijvend contact op met Com-One. Wij luisteren graag naar uw wensen en bekijken samen met u wat Com-One voor u kan betekenen. 

U kunt ons steeds bereiken via het contactformulier, of telefonisch via 09 274 02 00.

Vraag naar een offerte op maat!
Bel +32 9 274 02 00 of vul ons formulier in.