VoIP brengt elke oproep sneller bij de juiste persoon | Com-One

Met een VoIP-centrale komen oproepen sneller bij de juiste persoon terecht

Het is een vaak voorkomende frustratie: u krijgt te vaak oproepen binnen die eigenlijk voor een collega bedoeld zijn. Voor velen die niet met een algemeen nummer en telefonist werken, is dit dan ook een belangrijke reden om over te schakelen op een moderne, flexibeler in te stellen telefooncentrale.

Een professionele telefooncentrale die gebruik maakt van VoIP is de oplossing voor dit probleem. U of de beller kiest dan namelijk zelf waar binnenkomende oproepen terechtkomen in alle mogelijke situaties. Deze zogenaamde callflow heeft u volledig in de hand. U leest er bovendien hier meer over.

Wat is een VoIP-centrale?

Vooraleer we bespreken hoe een VoIP-centrale uw problemen kan oplossen, is het belangrijk dat u weet wat deze technologie inhoudt. Voor de uitgebreide informatie kunt u alvast terecht op deze pagina.

Een VoIP-centrale is een moderne telefooncentrale die de gebruiker niet meer laat bellen over een traditionele telefoonlijn, maar via VoIP: het Voice over Internet Protocol. Eenvoudig gesteld belt u dus over een internetverbinding. Natuurlijk hebben we het hier niet over een steeds wegvallende wifi-verbinding, maar een stabiele en betrouwbare internetconnectie.

VoIP zorgt dat inkomende oproepen sneller bij de juiste persoon komen

Waarom zou u ervoor kiezen niet meer met een telefoonverbinding te bellen? Het is er tenslotte voor ontwikkeld, toch? Het belangrijkst verschil zit hem in de functies en voordelen die zo’n centrale met zich meebrengt. Die zijn veel uitgebreider dan bij een traditionele telefooncentrale.

Zo biedt een VoIP-centrale u verschillende opties om oproepen zoveel mogelijk te sturen. Zo komen oproepen sneller bij de juiste persoon terecht. Dit bespaart u heel wat tijd en de klant een pak frustraties. Hoe kunt u dit doen?

  • In eerste instantie kunt u de beller zelf laten kiezen. Door een eenvoudig keuzemenu in te stellen kan die zelf meteen de juiste persoon of afdeling kiezen. Handig voor bedrijven die met vaste contactpersonen of verschillende afdelingen werken.
  • Is uw collega in (ziekte)verlof? Schakel zijn/haar inkomende oproepen dan automatisch door naar een bevoegde collega. Dit kunt u bovendien eenvoudig en snel zelf doen via de intuïtieve instellingen in de Com-One app of ons online platform. Doordat dit alles online beheerd wordt, kunt u die instellingen bovendien overal waar u over een internetverbinding beschikt aanpassen.
  • Werkt u met één algemeen nummer? Dan kunt u ervoor zorgen dat niet alle toestellen tegelijkertijd rinkelen bij een inkomende oproep. U bepaalt welke toestellen de oproep eerst aangeboden krijgen. Is dat toestel in gesprek of wordt er binnen een afgesproken tijd niet opgenomen, dan krijgen andere toestellen de oproep door. Deze route kan volledig gepersonaliseerd worden. Zo kunt u vaste, mobiele of computertoestellen in de callflow opnemen, of de flow aanpassen aan het uur waarop de oproep binnen komt.
  • Bedrijven die met een salesteam met eigen klantenportefeuille werken, kunnen klanten aan hun vaste vertegenwoordiger koppelen. Daardoor komen hun oproepen, ook die op het algemene nummer, meteen binnen bij hun vaste contactpersoon.

Mocht u alsnog een oproep binnenkrijgen die niet voor u bedoeld was, dan schakelt u die eenvoudig door. Dit kan vanop en naar zowel een vast- als een mobiel toestel. Bovendien ziet u met het presence management systeem van onze telefooncentrale ook meteen of uw bewuste collega beschikbaar is.

Uw VoIP-centrale bij Com-One

Herkent u de hierboven beschreven situaties en het constant doorschakelen van oproepen die eigenlijk niet voor u bedoeld waren? Kies dan voor een VoIP-centrale van Com-One. Wij stellen elke installatie volledig af op de wensen van de eigenaar.

Maak een vrijblijvende afspraak met onze medewerkers. Wij komen graag bij u langs. Zo kunnen wij uw problemen leren kennen en onze oplossing daar volledig op afstemmen. Vervolgens krijgt u een gepersonaliseerd voorstel. U bereikt ons eenvoudig via onderstaand formulier of bel 09 274 02 00.

VoIP helt u efficiënter telefoneren - Com-Onea

Vraag een gratis demo en offerte aan van onze oplossingen

Vraag naar een offerte op maat!
Bel +32 9 274 02 00 of vul ons formulier in.