VoIP: uw flexibele telefooncentrale

Ondernemers zoeken flexibiliteit. Ze willen te allen tijde bereikbaar zijn. Wie klanten en partners tevreden wil houden moet hun vragen dan ook zo snel mogelijk beantwoorden. Dit gebeurt onder meer via duidelijke communicatie. Wanneer u merkt dat uw huidige telefooncentrale te wensen overlaat en u oproepen mist, is het eigenlijk al te laat. Vaak is een verouderde of niet flexibele telefooncentrale de schuldige.

Een VoIP-centrale is in veel gevallen de oplossing voor dit probleem. Bij Com-One merkten we afgelopen jaren dat onze VoIP oplossingen ondernemers de flexibiliteit bezorgen die ze zochten in hun telefonie.

VoIP? Wat is dat?

Het is niet meteen een alledaagse term. Toch is VoIP geen hogere wiskunde. Het is een term die slaat op alle types telefonie die niet de traditionele telefoonlijn gebruiken, maar een stabiele internetverbinding. VoIP is een afkorting die staat voor ‘Voice over Internet Protocol’. Het doet ook net dat: uw stem verplaatsen via het internet.

U kunt zich vervolgens afvragen wat de meerwaarde is van telefoneren via het internet als er zoiets bestaat als een telefoonlijn. Toch biedt dit een pak functies en voordelen die een traditionele telefooncentrale niet biedt. Die bespreken we graag voor u hieronder.

Ongeziene flexibiliteit van een VoIP-centrale

Kiezen voor VoIP is kiezen voor verschillende voordelen en vooral voor flexibiliteit. Ondernemers kunnen hun telefonie volledig zelf in handen nemen en afstemmen op hun activiteiten. Hierdoor zult u uw klanten tevreden houden en geen oproepen mislopen.

Laat ons beginnen met de kern van deze pagina: wie kiest voor VoIP, kiest in eerste plaats voor flexibiliteit. Deze opties zijn vanzelfsprekend voor iemand die werkt met een VoIP-centrale:

  • Oproepen doorschakelen is kinderspel. Of u nu belt op een vast-, een mobiel toestel of uw laptop: doorschakelen naar eender welk toestel is uiterst eenvoudig.
  • U stelt voicemailberichten in die aangepast zijn aan de situatie. Bent u met vakantie? Is uw collega ziek? Bellen uw klanten na de openingsuren? Voor alle situaties stelt u in een mum van tijd een aangepaste voicemail in. Dit informeert uw klanten en laat hen niet gefrustreerd achter. U kunt hen bijvoorbeeld een alternatief bieden door een e-mailadres mee te geven waar ze met hun vraag terecht kunnen, of de openingsuren herhalen.
  • Iemand belt naar uw algemene nummer, maar u beschikt over verschillende afdelingen? Leg een keuzemenu voor. Zo komt uw klant sneller bij klantendienst, magazijn, bestellingen of sales terecht. Dit bespaart hen tijd én ontlast uw onthaalmedewerker.
  • Of u nu op kantoor, thuis of onderweg belt, met uw vast toestel, uw laptop of uw smartphone; voor VoIP maakt dit niets uit. Uw klanten krijgen steeds enkel uw professionele nummer te zien.
  • Een telefooncentrale die gebruik maakt van VoIP is niet fysiek bij u aanwezig, maar bevindt zich online. Dit bespaart ruimte, ingewikkelde installaties én zorgt er bovendien voor dat u de centrale en de instellingen overal kunt raadplegen, zolang u een internetverbinding heeft.
  • Bovendien kunt u uw telefonie volledig zelf beheren. De instellingen zijn zeer eenvoudig te wijzigen. U hoeft nooit meer contact op te nemen met uw provider om zaken aan te passen, een doorschakeling in te stellen, gebruiker toe te voegen etc.
  • Een VoIP-centrale is bovendien compatibel met uw bestaande software. Gebruikt u een CRM- of ERP-pakket of andere software waarin u klantengegevens bewaart? Dan importeert u deze gegevns in onze software. Zo ziet u meteen wie u opbelt en kunt u vanaf uw computer met één simpele klik uw klanten opbellen. Handig wanneer u bijvoorbeeld vragen heeft bij het opmaken van een factuur of offerte.

Een VoIP-centrale van Com-One op maat van uw zaak

Is VoIP de oplossing waarnaar u al die tijd op zoek was? Wilt u genieten van de absolute flexibiliteit die de VoIP-centrale van Com-One met zich meebrengt? Of heeft u nog vragen? Bent u op zoek naar een functie die hierboven niet beschreven werd?

In al deze gevallen neemt u beter meteen contact op met Com-One. Wij komen graag vrijblijvend bij u langs en werken vervolgens een oplossing op maat van uw bedrijf én wensen uit. Het is onze missie onze telefooncentrales volledig aan te passen aan de specifieke situatie van elke klant.

U bereikt ons snel en eenvoudig via onderstaand formulier, of telefonisch via 09 274 02 00.

Vraag naar een offerte op maat!
Bel +32 9 274 02 00 of vul ons formulier in.