VoIP op maat van uw verzekeringskantoor

Ondernemers moeten altijd en overal bereikbaar zijn voor hun klanten. Dit is zeker het geval voor de verzekeringssector. Een verzekeringsmakelaar moet snel kunnen handelen wanneer zijn/haar cliënten dat eisen. Ook informatie doorspelen, vragen beantwoorden, bemiddelen of afspraken vastleggen gebeurt in deze sector nog vaak telefonisch. Een betrouwbare centrale is dan ook de basis van een goed draaiend verzekeringskantoor.

De professionele VoIP-centrales van Com-One helpen u hierbij. We stemmen deze volledig af op uw workflow, wensen en budget. Dit biedt een aantal waardevolle voordelen. Welke? Dat doen we hieronder voor u uit de doeken.

Een VoIP-centrale? Dat is maatwerk

De voordelen die we hieronder aanhalen zijn natuurlijk niet voor elk kantoor of elke makelaar even relevant. VoIP-telefonie is dan ook pas op z’n sterkst wanneer het afgestemd wordt op uw specifieke situatie. Daarom start elk engagement bij Com-One met een intake gesprek.

Geen twee kantoren zijn hetzelfde en dat beseffen we. Onze jarenlange ervaring met kantoren bij onder meer Crelan, KBC, P&V en AXA leert ons dat de verzekeringssector evolueert. Sommige kantoren bieden enkel verzekeringsdiensten aan, terwijl anderen ook instaan voor kredieten, beleggingen of bankdiensten. Makelaars zijn vaak actief bij meerdere kantoren, op verschillende locaties. Dit vraagt om flexibiliteit op vlak van telefonie en werkplek.

 

De voordelen van een VoIP-centrale voor verzekeraars

Wanneer uw cliënten u het hardst nodig hebben, moét u te bereiken zijn en hen bijstaan. Het is hier dat een VoIP-centrale in uitblinkt. U bent namelijk altijd en overal bereikbaar en als dat toch niet het geval is, dan informeert u uw cliënten voldoende of schakelt u door. 

VoIP-telefonie verschilt van standaard telefonie doordat ze overal beschikbaar is via de cloud. Dit levert een aantal unieke voordelen op:

Probleemloos op meerdere locaties werken

Werkt u in verschillende kantoren? Dan volstaat een fysieke telefooncentrale niet. Een centrale in de cloud, zoals onze VoIP telefonie, reist overal met u mee. Zo geniet u onderweg en in elk kantoor van alle voordelen van deze centrale. Zonder gedoe.

U pleegt en ontvangt oproepen overal probleemloos en doorschakelen naar een ander kantoor is kinderspel.

Ontvang enkel de voor u bestemde oproepen met een keuzemenu

Veel verzekeringskantoren verdelen de taken. De één is verantwoordelijk voor schadeclaims, een andere voor beleggingen, nog een ander persoon staat nieuwe klanten te woord en elke makelaar heeft zijn/haar vaste klantenportefeuille.

Het is wel zo handig dat iedereen enkel de voor hem/haar relevante oproepen binnen krijgt. Daarom biedt u bellers een keuzemenu aan. Uw cliënt is tevreden, want hij/zij krijgt sneller de juiste persoon aan de lijn en u spaart kostbare tijd uit aan irrelevante oproepen die u vervolgens toch moet doorschakelen naar een collega.

Veel de baan op? Integreer mobiele telefonie

Als verzekeringsagent bent u vaak op de baan. U bezoekt cliënten, bedrijven, voert expertises uit etc. Direct klantencontact is de basis van uw job. Wanneer u onderweg bent moet u natuurlijk wel bereikbaar blijven. Waar een traditionele telefooncentrale een onderscheid maakt tussen vaste- en mobiele telefonie, zijn beiden geïntegreerd in een VoIP-centrale.

Bij Com-One beschikt u over onze eigen SIM kaarten die gestuurd worden door de VoIP-centrale. Zo ontvangt u oproepen, schakelt u door en telefoneert u moeiteloos onderweg. Kunt u niet opnemen doordat u op vakantie of bij een cliënt bent? Dan gaat de oproep door naar uw collega’s op kantoor. Fluitje van een cent! Geen oproep blijft onbeantwoord.

Probleemloos koppelen met bestaande software

Met een VoIP-centrale belt u eenvoudig vanuit een ander softwarepakket. Verzekeringskantoren gebruiken namelijk specifieke software om bijvoorbeeld alle polissen te beheren. Hierin worden contactgegevens van cliënten ook bijgehouden. Gedaan met opzoeken en overtikken van telefoonnummers.

Met onze telefooncentrale en softphone functie kunt u de telefoonnummers in deze software gewoon aanklikken en belt u de cliënt in kwestie meteen op. Met volgende pakketten koppelen we alvast probleemloos:

  • Brio/Portima
  • Segura
  • Assurnet
  • Verrasnet
  • Brokercloud

Gebruikt u nog andere pakketten? Wij bekijken graag of we ook deze kunnen integreren in onze centrale.

 

Integratie van noodnummers

Biedt u uw cliënten een noodnummer aan voor dringende gevallen na de openingsuren? Bij een klassieke telefooncentrale gaat het hier om een extra gsm met eigen nummer dat doorgegeven wordt tussen de collega’s die van wacht zijn. Bovendien moet u telkens opnieuw manueel het kantoornummer doorschakelen naar deze gsm. Dit kan vaak enkel op kantoor. Bent u dat vergeten? Terugrijden!

Niets van deze rompslomp met een VoIP-centrale van Com-One. Bij ons kan de collega die wachtdienst heeft heel eenvoudig deze status activeren op zijn/haar toestel. Zo is uw kantoor 24/7 bereikbaar op verschillende toestellen. U bepaalt waar de oproepen terechtkomen. Ook gepassioneerde zaakvoerders hebben namelijk soms een moment van rust nodig.

Zij gingen u al voor

Com-One bouwde doorheen de jaren een uitgebreide ervaring op binnen de verzekeringssector. Deze kantoren zijn ondertussen al een tijdje tevreden over onze telefooncentrale. We laten hen graag aan het woord:

KBC Verzekeringen Van Waes & Co

Deze verzekeraar - met vestigingen in Lochristi en Zaffelare - maakt gebruik van Com-One's VoIP-centrale en schakelt zo moeiteloos oproepen door tussen beide kantoren. Hun medewerkers kiezen hun werkplek zelf en blijven altijd bereikbaar. Bovendien worden klanten ook buiten de openingsuren van het kantoor geïnformeerd. 

"Met de opening van een tweede locatie werd bereikbaarheid van zowel het kantoor, als de medewerkers een cruciaal actiepunt. Met de oplossing van Com-One schakelen onze telefoons, zonder dat de klant het merkt, door van de ene locatie naar de andere."

Vanbreda Cornelis Verzekeringen

Verzekeringskantoor Vanbreda Cornelis is gevestigd in Merelbeke en combineert immo-activiteiten met verzekeringsdiensten. Dankzij de  flexibile VoIP-centrale van Com-One switchen hun medewerkers tussen front- en backoffice in functie van de werkload.

Dit draagt bij tot een betere dienstverlening voor de cliënt en komt bovendien de werksfeer ten goede op kantoor. "De flexibiliteit van de telefooncentrale van Com-One is een absolute troef!"

Crelan kantoor Vervaeke

Crelan kantoor Vervaeke heeft twee vestigingen: in Deinze en Nevele. Com-One voorziet het netwerk en de telefonie via VoIP in beide kantoren. "Wij zijn heel tevreden over het deskundige advies en de aangereikte oplossingen. We werden perfect bijgestaan door het team bij Com-One en alles werd volgens afspraak doorgevoerd."

KBC kantoor Meersschaert & Meersschaert

KBC kantoor Meersschaert & Meersschaert in Sint-Gillis-Waas koos voor Com-One voor onze vlotte helpdesk en service. "Com-One biedt een vlotte service en goede opvolging. Ze zijn steeds bereikbaar voor vragen en geven snel feedback."

KBC kantoor Vikassur

Vikassur Verzekeringen is een KBC Verzekeringskantoor uit Stekene dat bewust koos voor Com-One's complete oplossing en support. "De perfecte oplossing voor ONE-telefonische COMmunicatie sturing. Met Com-One's app volgen en sturen we eenvoudig ons telefoonverkeer! Bovendien bieden ze een zorgeloze service!”

Contacteer Com-One vrijblijvend voor meer informatie

Bent u verzekeraar en op zoek naar een performante telefonie oplossing? Aarzel dan niet en neem via onderstaand formulier contact op met onze medewerkers. Wij bekijken graag - samen met u - uw specifieke situatie en wensen. Vervolgens bezorgen wij u een geheel vrijblijvend voorstel op maat.

U bereikt ons natuurlijk ook telefonisch, via 09 274 02 00.

Vraag naar een offerte op maat!
Bel +32 9 274 02 00 of vul ons formulier in.