De verschillende functies van Unified Communications

Bent u op zoek naar een manier om de communicatie met uw klanten efficiënter te organiseren? Dan is de Unified Communications-oplossing (UC) van Com-One ongetwijfeld wat u zoekt. Deze software combineert verschillende communicatietechnologieën op één plek.  

Wat UC precies inhoudt, leest u hier, maar welke functies u precies mag verwachten van een UC-pakket bespreken we graag hieronder.

Wat is Unified Communications?

Voor alle duidelijkheid geven we u eerst nog even mee wat Unified Communications precies betekent. UC is een softwarematige oplossing om efficiënter zakelijk te telefoneren en te communiceren via uw internetverbinding. Dit wordt VoIP-technologie genoemd.  

Een UC-pakket brengt dus verschillende communicatiekanalen samen in een duidelijke user interface. Doordat dit online gebeurt, kunt u altijd en overal en via verschillende toestellen communiceren en uw pakket beheren. Chatten, telefoneren, faxen, e-mails versturen … Alles is mogelijk. Bovendien geeft UC aan welke gebruiker bereikbaar is en op welk toestel. Dit zogenaamde Presence Managementsysteem bespaart u heel wat tijd.

De mogelijkheden van Unified Communications

Unified Communications is een systeem dat u tijd en werk bespaart. Efficiënter communiceren staat daarbij steeds centraal. Maar wat betekent dat nu concreet? Hieronder doen we dat voor u uit de doeken aan de hand van enkele concrete voorbeelden.

  • Met UC bent u altijd en overal bereikbaar op de momenten en het toestel waarop u dat wilt. Met het handige Presence Managementsysteem weet iedereen meteen of u beschikbaar bent en kunt u de gepaste flow instellen.

    Bent u op vakantie of staat u op het punt een meeting te beginnen? Registreer dat in het UC-pakket en al uw oproepen worden automatisch doorgeschakeld. Of stel een voicemailbericht in. Werkt u van thuis uit? Dan schakelt het UC-pakket uw oproepen door naar uw smartphone. Is uw hele bedrijf met vakantie? Dan stelt u een voicemailbericht in.

    Tot slot ziet u via het Presence Managementsysteem zelf ook meteen wie van uw collega’s beschikbaar is en of u dus een oproep naar hen kunt doorschakelen.

  • Met UC hebt u alle instellingen zelf in de hand. Via het toegankelijke online platform en de handige smartphoneapp kunt u eenvoudig nummers toevoegen, uw voicemail instellen, een keuzemenu wijzigen en nog veel meer. Ook kunt u automatische flows aanpassen, zodat u nog meer tijd bespaart.

    Aangezien het systeem zich in de cloud bevindt, kunt u dit overal doen waar u over een internetverbinding beschikt.

  • UC laat u bovendien toe om de gegevens uit uw CRM- of ERP-pakket te importeren in de software van Com-One. Zo heeft u alle belangrijke klantendata op één plaats. Dat betekent bovendien dat u ziet wie u opbelt nog voordat u hebt opgenomen. Bovendien kunt u vanuit uw database, met één klik, een klant opbellen via uw computer.

  • U bent niet de enige die voordeel haalt uit uw UC-pakket. Ook de klanten, leveranciers en partners die u opbellen hebben er baat bij. Zij zien hun oproepen vaker beantwoord en komen sneller bij de juiste persoon terecht. Ofwel worden ze automatisch doorgeschakeld, ofwel krijgen ze een handig keuzemenu voorgeschoteld. Gedaan dus met die frustrerende wachttoon!

Com-One zorgt voor een Unified Communicationspakket op maat

Natuurlijk zijn bovenstaande functies niet voor elk bedrijf even belangrijk. Ondernemingen zijn er nu eenmaal in alle maten en sectoren. Het spreekt voor zich dat een eenmanszaak andere behoeften heeft dan een KMO met 50 werknemers.

Daarom leggen we bij Com-One andere accenten per klant. Wij leveren niet één Unified Communicationspakket dat te nemen of te laten is. Neen. We leveren een UC-pakket op maat van uw wensen

Maak een afspraak met Com-One. Wij komen graag bij u langs om te luisteren naar uw behoeften. Samen met u bekijken we vervolgens hoe UC uw onderneming naar een hoger niveau kan tillen.

Vraag een gratis demo en offerte aan van onze oplossingen

Vraag naar een offerte op maat!
Bel +32 9 274 02 00 of vul ons formulier in.