Verouderde telefooncentrale? VoIP is de oplossing. | Com-One

Verouderde telefooncentrale? VoIP is de oplossing!

Ergert u zich aan uw telefooncentrale? Werkt die niet zoals het hoort of beschikt u niet over alle functies die u ervan verwacht? Bent u te vaak onbereikbaar en mist u teveel oproepen? Dan worden uw klanten er ongetwijfeld gek van en u dus ook.

Wat u zoekt, is een moderne telefooncentrale, en liefst eentje die volledig is afgestemd op uw gewoontes. Bij Com-One, een Vlaamse VoIP-provider uit Ingelmunster, bieden we telefonie-oplossingen op maat van uw bedrijf. Of u nu zelfstandige bent of werkt bij een grote KMO, dat maakt ons niets uit. Onze VoIP centrale zorgt ervoor dat u altijd en overal bereikbaar bent en u flexibel kan communiceren met uw klanten.

Wat is een VoIP-centrale? Waarom is die flexibeler?

Een verouderde telefooncentrale zorgt voor frustraties omdat u niet efficiënt werkt. Dat komt omdat ze nog de traditionele telefoonlijn gebruiken. Dankzij een VoIP-centrale - VoIP staat voor Voice over IP - belt u over de veel flexibelere internetverbinding. Dankzij deze internetconnectie bieden deze moderne centrales veel functies die oude centrales niet bieden.

Zo schakelt u probleemloos uw vast toestel door naar uw smartphone wanneer u beslist thuis te werken of de baan op moet. Of u stelt in een wip een aangepaste voicemail in als u op vakantie vertrekt. 

Wat VoIP precies is, leest u hier meer in detail. Wilt u meer weten over de vele functies, dan kunt u hier terecht.

Problemen van een verouderde centrale die VoIP oplost

Het is vrijwel onmogelijk een volledig overzicht op te stellen van alle beperkingen van een oude centrale die VoIP oplost. Dit omdat veel beperkingen zeer specifiek zijn voor bepaalde sectoren en bedrijven. Hieronder beperken we ons dan ook tot de belangrijkste- en meest herkenbare situaties:

  1. Een klassieke telefooncentrale verslijt en gaat uiteindelijk slecht functioneren. 
    Traditionele telefooncentrales staan fysiek bij u op kantoor. Ze verslijten of gaan stuk bij onoplettendheid of bij het schoonmaken. Bovendien zijn ze vaak complex opgebouwd met meerdere aansluitingen. Zelf een defect opsporen of herstellen is dan ook onbegonnen werk. Als u merkt dat iets stuk is, is het bovendien al te laat: u was onbereikbaar...

    VoIP-centrales daarentegen bevinden zich in ‘the cloud. Geen fysieke slijtage dus en bovendien kunnen wij bij problemen veel sneller ingrijpen.

  2. Oude telefooncentrales zijn niet flexibel.
    Klassieke centrales beschikken over veroudere technologie en die werkt zeer strak en rechlijnig. Één inkomende- en één uitgaande lijn, één keuzemenu, één voicemail bericht, slechts op één bedrijf afgestemd en wanneer u groeit moeilijk uitbreidbaar…

    Een VoIP-centrale bevindt zich in de cloud en biedt daardoor een ongeziene flexibiliteit. U beheert alle instellingen zelf en past alles in een vingerknip aan, waar u ook bent. U heeft enkel een internerverbinding nodig. Voeg bijvoorbeeld zelf telefoonnummers toe, stel  een aantal aangepaste voicemailberichten in voor uw vakantie, tijdens het weekend of een teambuilding. Stel uw zogenaamde callflow zelf in (bepaal bv wie een oproep voorgeschoteld krijgt als u zelf niet kan opnemen). Meer over alle functies leest u hier.

  3. U bent niet altijd en overal bereikbaar. 
    Als ondernemer verwacht u dat uw klanten u altijd en overal kunnen bereiken. Logisch, maar niet voor een traditionele centrale. Met VoIP bent u altijd en over de hele planeet bereikbaar, zolang u over een internetverbinding beschikt. Bovendien gebeurt dit altijd via uw professionele nummer, ook wanneer u met uw eigen smartphone belt.

    Daarnaast hebben oudere centrale vaak problemen met het doorschakelen van oproepen, zeker naar mobiele toestellen. VoIP laat u makkelijk doorschakelen tussen verschillende toestellen (mobiel, vast of computer). Bovendien toont het handige presence management systeem u welke collega's beschikbaar zijn. Zo schakelt u nooit door naar iemand die afwezig of in gesprek is.

  4. Gedaan met hoog oplopende telefoonrekeningen.
    Een telefooncentrale die zich niet aanpast aan uw zaak, zorgt voor onnodige kosten. Belt u vaak naar collega’s die op baan zijn of zich in een ander kantoor bevinden? Heeft u internationale partners of klanten? VoIP houdt hier allemaal rekening mee. Intern belt u altijd gratis, ook tussen filialen. Dankzij onze Com-bundels beperken we bovendien de kosten voor internationale gesprekken. Vraag ernaar indien dit voor uw zaak noodzakelijk is. 

Contacteer Com-One steeds vrijblijvend voor informatie op maat

Heeft u problemen met uw verouderde telefooncentrale? Herkent u zich in één van bovenstaande situaties of heeft u net een ander probleem? Neem dan vrijblijvend contact met ons op. Wij bekijken graag hoe VoIP u kan helpen en bezorgen u een volledig vrijblijvend voorstel op maat.

Stel uw vraag via onderstaand formulier, of telefonisch via 09 274 02 00.

Com-One maakt komaf met uw verouderde telefooncentrale.

Vraag een gratis demo en offerte aan van onze oplossingen

Vraag naar een offerte op maat!
Bel +32 9 274 02 00 of vul ons formulier in.