Verouderde telefooncentrale? VoIP is de oplossing. | Com-One

VoIP biedt oplossingen voor uw verouderde telefooncentrale

U blijft maar botsen op de beperkingen van uw telefonie? Uw telefooncentrale biedt u niet alle functies die u ervan verwacht? U blijft maar oproepen missen en uw klanten worden er horendol van? Dan bent op zoek naar een moderne telefooncentrale en liefst eentje die volledig afgestemd is op uw specifieke situatie.

Com-One is een Belgische VoIP-provider en biedt telefonie-oplossingen op maat van elk bedrijf, gaande van een eenmanszaak tot een internationaal actieve KMO.

Wat is een VoIP-centrale?

Wie blijft werken met een verouderde telefooncentrale, merkt vroeg of laat dat hij/zij niet optimaal kan communiceren met partners en klanten. Dit zorgt voor frustraties en eventueel zelfs een stopzetting van de samenwerking. Kiezen voor een moderne centrale die u professioneel laat telefoneren en communiceren, is dan ook een logische stap. Een VoIP-centrale is zo’n moderne oplossing, maar wat is dat nu precies?

VoIP is de afkorting van ‘Voice over Internet Protocol’. Eenvoudig gesteld betekent dit dat u niet meer gaat bellen over de telefoonverbinding, maar via het internet. Natuurlijk niet de krakkemikkige wifi-verbinding die we allemaal vrezen wanneer we in de wachtzaal zitten, maar wel een stabiele kabelverbinding. Bellen via het internet zorgt ervoor dat u van verschillende voordelen geniet, maar daarover leest u hier veel meer.

Problemen van een verouderde centrale die VoIP voor u oplost

Verouderde telefooncentrale kunnen verschillende problemen geven, waarvan u er ongetwijfeld een aantal zal herkennen. Hieronder geven we u enkele voorbeelden van vaak gehoorde problemen die ons ter ore zijn gekomen. Al deze situaties kunnen verholpen worden via een VoIP-centrale van Com-One.

  1. Een klassieke telefooncentrale verslijt en gaat uiteindelijk slecht functioneren. 
    Dat is logisch. Oudere centrales staan fysiek bij u op kantoor en zijn een behoorlijk complexe opstelling met aansluitingen en kabels. Deze opstelling gaat na een tijd verslijten, kan stuk gaan bij het schoonmaken en oogt niet echt overzichtelijk. Zelf kunt u er dan ook vaak niet aan uit en wanneer u een defect opmerkt is het vaak al te laat: u bent onbereikbaar voor uw klanten…

    VoIP-centrales daarentegen bevinden zich in ‘the cloud. Ze zijn dus niet fysiek bij u aanwezig, maar bevinden zich volledig online. Daar kan geen fysieke slijtage optreden en bovendien kunnen wij bij problemen veel sneller ingrijpen.

  2. Oude telefooncentrales zijn niet flexibel.
    Zoals vaak het geval is met oudere technologie, is ook een oudere telefooncentrale vaak behoorlijk strak ingesteld. Één inkomende en één uitgaande lijn, één keuzemenu, één voicemail bericht, slechts op één bedrijf afgestemd en wanneer u groeit moeilijk uitbreidbaar…

    Met een VoIP-centrale zegt u deze beperkingen vaarwel. Een telefooncentrale in the cloud biedt u een ongeziene flexibiliteit. U kunt namelijk alle instellingen zelf beheren en op eender welke plek (waar u internet heeft). Zo kunt u eenvoudig zelf gebruikers of telefoonnummers toevoegen of verwijderen, zelf verschillende voicemailberichten laten afspelen naargelang plaats en tijd, zelf het keuzemenu instellen, de zogenaamde callflow bepalen (zo bepaalt u wie een oproep voorgeschoteld krijgt) en zoveel meer!

  3. Beperkte functies die u oproepen laten missen. 
    Naast een gebrek aan flexibiliteit, missen verouderde telefooncentrale ook een aantal functies die we anno 2018 vaak als vanzelfsprekend beschouwen. Zo moet u altijd en overal kunnen telefoneren via uw professionele telefonie. Dat kan met VoIP over de hele planeet, zolang u over een internetverbinding beschikt zien uw gesprekspartners enkel uw professionele nummer, ook wanneer u met uw eigen smartphone belt.

    Ook doorschakelen van oproepen is niet altijd evident, zeker niet met of naar een mobiel toestel. Dit probleem is met VoIP van de baan. Met het presence management systeem ziet u bovendien meteen of de collega waarnaar u doorschakelt wel degelijk beschikbaar is.

    U leest meer informatie over deze en nog veel meer functies van VoIP op deze pagina.

  4. Hoog oplopende telefoonrekeningen.
    Een telefooncentrale die niet is afgestemd op uw zaak, kan ervoor zorgen dat u onnodige kosten maakt. Belt u vaak naar collega’s die op baan zijn of in een ander kantoor actief zijn? Heeft u internationale partners of klanten en heeft u vaak contact met hen? Al deze zaken stemmen wij volledig af op uw wensen. Onze speciale Com-bundels zorgen ervoor dat u op een betaalbare manier kunt bellen naar het buitenland en intern doorschakelen geeft uiteraard geen extra kosten!

Contacteer Com-One voor meer informatie op maat

Staat het probleem dat u ondervindt met uw telefooncentrale niet tussen de hierboven opgesomde situaties? Of wenst u meer informatie over wat Com-One voor uw zaak kan betekenen? Geen enkel probleem. U kunt ons voor al uw vragen steeds vrijblijvend contacteren via onderstaand formulier, of telefonisch via 09 274 02 00.

VoIP laat u komaf maken met verouderde telefonie - Com-One

Vraag een gratis demo en offerte aan van onze oplossingen

Vraag naar een offerte op maat!
Bel +32 9 274 02 00 of vul ons formulier in.