Functionaliteiten van Cloud PBX | Com-One

De functies van Cloud PBX

Wat Cloud PBX precies inhoudt, dat kunt u hier lezen. Deze telefonie biedt heel wat voordelen aan bedrijven die hun communicatie professioneel wensen aan te pakken. Vergeleken met traditionele telefonie, biedt Cloud PBX namelijk heel wat extra functies die ervoor zorgen dat u vlotter communiceert en uw klanten niet meer op hun honger blijven zitten.

Hieronder hebben we het over die functies, maar beginnen doen we met een korte recap van wat Cloud PBX precies inhoudt.

Wat is Cloud PBX precies?

Vooraleer we het over de verschillende functies van Cloud PBX hebben, is het handig nog even kort uit de doeken te doen wat deze vorm van telefonie precies inhoudt. PBX (soms ook PABX) staat voor Private (Automatic) Branch eXchange. Dit zegt u misschien niets, maar eigenlijk is dit een synoniem voor telefooncentrale.

De term Cloud slaat op het feit dat deze centrale zich “in de cloud” bevindt. Er is dus geen fysieke centrale aanwezig op kantoor. Alles gebeurt volledig online, op een stevige server. Cloud PBX is dan ook een online telefooncentrale. Dit heeft als voordeel dat de centrale perfect schaalbaar is naar de grootte van uw zaak. Zo genieten zowel kleine als grote bedrijven van de voordelen van een professionele telefooncentrale.

De functies van Cloud PBX

Het is niet eenvoudig een volledige lijst te geven van alle mogelijkheden van Cloud PBX. Veel hangt bovendien af van uw wensen. Een telefooncentrale die zich online bevindt, past zich namelijk aan aan de grootte van het bedrijf en de gewenste functies. Hieronder vindt u toch een overzicht van de belangrijkste mogelijkheden:

  • Via de software en intuïtieve interface van de telefooncentrale beheert u alle instellingen van uw telefonie eenvoudig zelf. Dit kan zowel online als via een handige smartphone app. Daarnaast importeert u de data uit uw CRM- of ERP-pakketten die al al gebruikt in onze software. Zo heeft u alle belangrijke informatie op één overzichtelijke plaats. Met één simpele muisklik belt u zo bijvoorbeeld uw klanten op. U krijgt bovendien meteen te zien wie u opbelt wanneer deze info in uw klantenbestand opgenomen is.
  • U weet altijd wie beschikbaar is. Het presence management systeem van de telefooncentrale toont u namelijk de status van uw collega’s. Zo schakelt u nooit meer door naar een collega die in gesprek of onbereikbaar is.
  • U bepaalt zelf de zogenaamde callflow. Zo beslist u waar en wanneer welke oproepen terechtkomen en wat er gebeurt indien die persoon niet beschikbaar is. Oproepen worden zo na bepaalde uren automatisch doorgeschakeld of klanten krijgen een voicemailbericht te horen. Is een collega ziek? Dan schakelt u alle oproepen door naar een back-up. Bent u de baan op? Dan stelt u de flow zodanig in dat alle oproepen doorgeschakeld worden naar uw smartphone. Zo blijft geen oproep onbeantwoord. 
  • Stel een keuzemenu of wachtmuziek in. Zo komen oproepen sneller bij de juiste persoon terecht. Voicemailberichten kunnen de klant informeren wanneer u niet beschikbaar bent. Niemand blijft zo achter zonder informatie.
  • U belt in veel gevallen goedkoper via Cloud PBX. Intern, ook naar andere filialen en zelfs die in het buitenland, belt u steeds zonder meerkost. Speciale bundels van Com-One groeperen landen buiten de EU, zodat u betaalbaar internationaal belt.
  • Conference calls organiseren was nooit zo eenvoudig als met een online telefooncentrale.
  • U bent altijd en overal bereikbaar via uw zakelijke nummer. Of u nu met de smartphone, van thuis uit of op kantoor belt, de ontvanger krijgt steeds enkel uw zakelijke nummer te zien.

Al deze functies zorgen ervoor dat u geen enkele oproep hoeft te missen. U belt altijd en overal op een professionele manier, met de beste geluidskwaliteit. Uw klanten blijven niet meer in het ongewisse en krijgen sneller de juiste persoon aan de lijn. 

Contacteer Com-One voor uw Cloud PBX installatie

Wenst u meer informatie over de voordelen van Cloud PBX voor uw bedrijf? Contacteer Com-One dan vrijblijvend. Onze medewerkers luisteren graag naar uw wensen en verzuchtingen. Op basis daarvan bezorgen wij u een op maat gemaakt voorstel. Zo geniet u ook binnen de kortste keren van een professionele telefooncentrale.

Wij maken geen onderscheid tussen grote en kleine bedrijven. Zowel eenmanszaken als multinationals zijn bij ons aan het juiste adres voor een centrale op maat. U kunt ons bereiken via het contactformulier of telefonisch via 09 274 02 00.

Vraag een gratis demo en offerte aan van onze oplossingen

Vraag naar een offerte op maat!
Bel +32 9 274 02 00 of vul ons formulier in.